2014. március 22., szombat

Családipótlék

Mint, ahogy azt ígértem nektek, ezúton osztom meg Veletek a heti hivatalos ügyintézésem, ami nem más, mint a családi pótlék volt.

Semmi ördöngösséget ne gondoljon bele az ember (természetesen én itt az alapesetre gondolok - kinn élő, dolgozó szülők, kinn született gyermek). Kitöltve leadtam a kis papíromat, amit még szülés előtt beszereztem, majd az ügyintéző hölgy lefénymásolta a hozzá csatolandó okmányokat, amelyek a következők voltak:

- Születési anyakönyvi kivonatok (gyerek, apa, anya)
- Meldezettelek
- Anmeldungbescheinigungok (gyereké is kell, ezt hiánypótlásként le lehet adni)
- Apasági nyilatkozat (nálunk ezt is lefénymásolta)

Az ügyintézés átfutási idejéről nem tudott a hölgy nekem pontosabbat mondani, minthogy eltarthat pár naptól pár hétig is.

Természetesen akinek komplikáltabb a családi, munkavàllalói háttere, valamint Magyarországon is kap családi pótlékot, akkor az ügyintézés már speciálisabb, annak a menetében én nem tudok érdemben nyilatkozni, de azt gondolom, hogy nagyon segítőkészek és elmagyaráznak az embernek mindent. Úgyhogy akire a fentiek érvényesek, az menjen be a helyi Finanzamt-ba és kérdezzen mindennek utána. Segíteni fognak. :)

Kellemes délutánt még így erre az egy órára! :)

Helga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése