2014. január 18., szombat

Bunting flag - Baby szoba decor

Régóta nézegettem a különböző dizájn es enteriőr oldalakon az úgynevezett bunting flag-et. Olyan jópofák, és mindamellett egyszerűek, hogy gondoltam csinálok én is egyet a baba szobájába. Varrógép híján kénytelen voltam kézzel nekivágni és megvarrni a zászlókat. Elsőre azt hittem, hogy sok időbe fog telni, valamint még nehéz is lesz, de nem. Viszonylag kevés időràfordítással egy vagány, ötletes dekort készíthetünk, nem csak gyerekszobàba, hanem akár kertbe, szülinapi bulira is.

Alapanyagok:

1 m vászon anyag (lehet különböző anyagokból is, kinek mi tetszik)

2 m kétoldalú szalag

Elkészítés:

Az 1 méter anyagból én 6 db zászlót készítettem. A zászlók hosszabbik oldalát 20 cm-re szabjuk a rövidebbet 10 cm-re, ehhez én kartonból csinaltam egy szabásmintát, amit körberajzoltam és kívágtam. A kivágott anyagot a visszájával összeillesztjük és csak a két oldalát varrjuk meg. A sarkokat én az olló végével nyomkodtam ki, hogy azok szép hegyesek legyenek. Ha megvarrtuk a zászlókat, akkor a kétoldalú szalagot szépen összehajtva kivasaljuk. A szalag közé helyezzük a zászlókat. Lehet közvetlen egymás mellé, vagy ahogy én csináltam, kábé 15 cm távolságban, hozzátűzzük, majd megvarrjuk. Akinek van varrógépe az csak egyenesen végigszalad rajta és kész is van. Akinek nincs, jelen esetben például nekem, csak a zászlós résznél varrja meg egyenesen a szalagot, mivel ha felrakjuk majd a kívánt helyre, nem fog látszani, hogy ott nincs összevarrva, annyira jól tart ez a szalag.

Aki nem szeretne zászlócskàkat varrogatni, annak tudom ajánlani a filc anyagot. Azt csak egyszerűen ki kell vágni,  a két sarkába lyukat készíteni, majd egy szép szalagot àthúzni rajta.

Remélem tetszett az ötlet, és Ti is kipróbáljátok. :)

Helga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése