2013. december 8., vasárnap

Kinderbetreuunggeld melletti pénzkereseti lehetőség I.

Nem tudom ki hogy van vele, de én nagyon szeretnék a Kinderbetreuunggeld (gyermekgondozàsi  segély Ausztriàban) mellett valamennyit dolgozni, valamint tanulni is. Egyenlőre nyilvánvalóan nem tudom, hogy a bébi mellett mennyire lesz időm, és természetesen energiám, mindenesetre már elkezdtem ez ügyben is kutakodni a hivatalos szerveknél, és jövő hét szerdára kaptam időpontot az Arbeiterkammerhez, ahol feltehetem a kérdéseimet és szakszerű, bő felvilágosítást adnak nekem a gyermekgondozasi segély melletti  pénzkereseti lehetőségekről.

A gyermek melletti ingyenes képzési alternatívàkról a Familienministerium ad felvilágosítást. Tőlük is még be kell gyűjtenem az információkat.
Akinek van kérdése, nyugodtan írjon és megkérdezem, amennyiben van rá módom. A feltett kérdéseimre kapott válaszokat jövő héten posztolom.

Csodás, hóeséses vasárnapot Mindenkinek! Én ma meglàtogatom a bécsi karácsonyi vásárok egyikét! :)

Helga

16 megjegyzés:

  1. Szia Helga!

    Épp ma találtam rá a blogodra, elolvastam az eddigi postjaidat is, ugyanis én is itt Ausztriában vagyok várandós első babámmal. Bár mi még most tapossuk a 12. hetet, nekem is elég káosz uralkodik a fejemben... :) Szerencsére, már bejelentettem a munkahelyemen, ahol nagyon kedvesen fogadták és be is jelentették már a Krankenkasse-nél és az egyéb helyeken. Most 4 órában dolgozom szobalányként, bár én messzebb vagyok, Bad Hofgastein-ben, nagyjából 80 km-re Salzburg-tól délre. Mindenesetre nagyon örülök, hogy Rád találtam és ha van kedved, tarthatjuk a kapcsolatot! A fotóid nagyon tetszenek, gyönyörű kismama vagy! :) Én is tervezem a kismama fotózást, hogy ha majd lesz látható pocakom, de egyelőre még semmi sem látszik. A szerdát már nagyon várom, akkor megyünk a 12 hetes ultrahangra. A férjemnek is sikerült arra a napra szabadnapot kérnie, ő most látja majd először a babánkat... :)
    Úgy olvastam, kisfiad lesz. Gondolkoztatok már a nevén? Mi nem tudjuk, hogy inkább magyar, vagy inkább osztrák hangzású nevet válasszunk, bár lehet, hogy a névválasztást akkorra hagyjuk, amikor már tudjuk, hogy fiú-e vagy lány... :)
    Ha jól láttam, Bécsben éltek. Ti mióta vagytok kint? Mi kb. 1 éve vagyunk itt, de előtte máshol már dolgoztunk Ausztriában, párom már vagy 4-5 éve szezonozgat, de most 1 éve "telepedtünk le" úgy igazán erre felé, lakást bérlünk és élvezzük az itteni falusi életet és a gyönyörű hegyeket! Nektek hogy tetszik Ausztria?

    No, már így is sokat írtam, szívesen követem a blogodat, főleg a hivatali ügyintézéssel kapcsolatos bejegyzések érdekelnek, mert bár még jópár hónapom hátra van, de jó tisztán látni, hogy mit hogyan és mikor kell intézni.. :)

    További szép napot kívánok Nektek!

    Üdvözlettel,

    Dóri

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dóri,

    nagyon örültem, hogy írtál nekem, pont ez volt a célom a blog elindításakor, hogy a kint élő kismamák, anyukák összefogjanak és segítsék egymást. :) Sajnos nekem sem volt sok olyan ismerősöm kinn, aki el tudta volna érthetően mondani, hogy mikor mit kell intéznem és mindennek nekem kellett utánajárnom.

    A kezdetekről is fogok írni, hogy mi hogyan történt velem/velünk, de arra egyenlőre még nem volt időm. Ha van kérdésed akkor nyugodtan írj, és amiket tapasztaltam szívesen megosztom Veled! :)

    Mi is egy éve lakunk kinn Bécsben, nagyon tetszik nekünk is a nyugalom, a mentalitása az embereknek, a más szemléletmód. És természetesen az is ahogy itt a gyermekes családokhoz és a terhes kismamákhoz állnak. Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak. :)

    A kismama fotózás nagyon nagy élmény volt nekem, jövő héten felteszem a kész fotókat is, amiket az Eszterlánc Photography készített rólam/rólunk. Ha neked is meglesznek szívesen megnézném, és Te is megoszthatnád itt! :)

    Névválasztással mi is bajban voltunk, nagyon tetszenek nekünk a magyar nevek, de sajnos itt nehezen tudják kiejteni őket, így mi is a nemzetközi vizekre eveztünk, és bár nem német neve lesz a babának, de könnyebben kiejthető. :) Mirkonak fogják hívni a kisfiúnkat. :) <3

    Örülnék a folyamatos kapcsolattartásnak! :) Várom a leveleidet! :)

    Szép napot Nektek!

    Üdv.,

    Helga

    VálaszTörlés
  3. Szia Helga,
    én is 28 vagyok, Bécsben élek másfél éve, az első kisbabámmal vagyok állapotos és szerdán kezdődik a védettségi időszakom :) Azt hiszem nagyon hasonló cipőben járunk :)
    Örülök, hogy rátaláltam a blogodra! Ha anyukás-kisbabás segítség kell, akkor ajánlom figyelmedbe a bambimailt, ami egy levelezőlista, s pillanatok alatt számtalan választ kapsz Bécsben élő tapasztalt anyukáktól.
    Nagyon szép babavárást, és kíváncsian várom a további posztokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Akkor valóban egy cipőben járunk! :) És még a gyerekek is egykorúak lesznek, a miénk február végén születik. :)

      Nagyon köszönöm az információt a bambimaillel kapcsolatban. El tudnád nekem küldeni, hogy hogyan tudok rá regisztrálni? Köszönöm mégegyszer!

      Kitartás a végéhez! :) És ha van kedved nyugodtan írj, és küldj fotókat a bébiről! :)

      Helga

      Törlés
    2. Szia, az én babám elvileg febr. 10.-én születik, de gyakorlatilag szerintem annál korábban...:) legalábbis a pocakméretem és a pozíciója erre engednek következtetni :)
      Egyébként melyik kerületben élsz, s melyik a kiválasztott kórházad?
      A bambimailt itt találod: bambimail@googlegroups.com kell írni egy emailt, hogy vegyenek fel tagnak, s akkor te is hozzáférsz a szinte végtelen információhoz :)

      Törlés
    3. Szia,

      nagyon köszönöm. Akkor ott is bejelentkezem. :)

      Nálunk elviekben február 26-án lesz a nagy nap. :) De lehet még akkor egy időben is születnek a picik. :) És nálatok kislány vagy kisfiú lesz?Amúgy azt mondják a nagyok, hogy az első gyerek 2 héttel később szokott érkezni a vártnál. Nálam is például az első időpont 03.06 lett volna. Én a Rudolfstiftungban fogok szülni. Nagyon szimpatikusak voltak nekem. Te hol fogsz szülni?

      Törlés
    4. Szia, hàt igen, ha a babàm kényelmes és jól érzi magàt odabenn, akkor tényleg lehet belőle valentin napi vagy még későbbi születés:) ha minden jól alakul, akkor én nem kórházban, hanem születéshàzban fogok szülni.itt ez Magyarorszàggal ellentétben teljesen legàlis, a biztosítás is fedezi részben. Szóval nagyon remélem, hogy mindketten jól leszünk, és valóra válhat ez az álmom.a kórházaktól irtózom, és próbálok minden mesterséges beavatkozást elkerülni...majd beszámolok a tapasztalatokról:)

      Törlés
    5. Szia,

      nem is hallottam még ilyen lehetőségről itt, hogy születésház. Ez végül is olyan, mint nagyon régen a szülészetek voltak? Én speciel nagyon aggódós vagyok, így a kórházat preferálom. Kíváncsi vagyok milyen tapasztalataid lesznek, majd írd meg, kíváncsi vagyok nagyon. :) De vizsgálatokra is oda jársz, vagy kórházban végzik Neked azokat?

      Írtam a levlistára, amit küldtél, de azt írja, hogy nem létezik a csoport. Nem értem miért. Lehet meghívó kell?

      Törlés
    6. Szius, a születésház egy alternatív közeg, ahol nincs orvos, csak képzett szülésznők. Ide nem kell napokra befeküdni, nem vizsgálgatnak téged és a babát feleslegesen, s néhány órával a szülés után már haza is mehetsz. Nem hasonlít semmiben egy kórházhoz, a szobák inkább szállodai szobára emlékeztetnek, de van ott minden, ami elősegíti, hogy könnyebben megszülethessen a baba, pl. medence, labdák, szülősámli, stb. Viszont csak akkor szülhetsz ott, ha a baba befordult, s ha ő is és te is tökéletesen egészségesek vagytok. S ehhez persze az kell, hogy a nőgyógyászod mindent igazoljon, hogy legyen mama-baba kiskönyved, stb.
      Ez az egész koncepció kicsit hasonlít ahhoz, amit Magyarországon Geráb Ági szeretett volna megcsinálni...átmenet az otthonszülés és a kórházi szülés között.
      Az "én" születésházamról bővebben itt találsz infokat: http://www.geburtshaus-von-anfang-an.at/ Én elég sokat érdeklődtem a bécsi kórházakkal kapcsolatban, nézegettem statisztikákat, hogy hol a legnagyobb a császárok aránya (azaz hol küldenek a műtöbe a legkisebb furcsa jel láttán), s tudtam, hogy oda biztos nem akarok menni. Aztán eleve kizártam az óriásintézményeket, mint az AKH vagy a Donauspital...Igy találtam rá erre a születésházra is, s az első személyes beszélgetés után az egyik szülésznővel azonnal úgy döntöttem, hogy EZ AZ a hely, ahol én világra szeretném hozni a babámat. Olyan nyugalom áradt a helyből és a szülésznőből, ami elűzte az aggodalmamat :) De nyilván ez személyfüggő...van akinek a kórházi felszerelés adja meg ezt az érzést...
      A levelezőlistára pedig, ha megadod az email címed, akkor be tudlak jelenteni.
      Nagyon szép babavárást Nektek, s kíváncsian várom én is a Te beszámolóidat :)

      Törlés
    7. Szia!

      Megnéztem az oldalát a születésháznak. Nagyon szép, felszerelt, tényleg mintha egy wellness szállóba menne az ember. Folyamatosan kell leadnod oda a papírokat, hogy minden rendben veled és a bébivel, vagy csak a szülés előtt? És ha komplikáció lép fel, van a közelben egy orvos aki segít, vagy ilyenkor viszik a kismamákat a kórházba? Amúgy valóban a nagy kórházakról én sem hallottam jókat pl az AKH. Az igazi bécsiek nekem sem javasolták ezt.

      És amúgy hogy vagytok? Nem is írtad még, hogy ki lesz a kisbaba kislány vagy kisfiú?

      Helga

      Törlés
    8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  4. Szia Helga,

    Nagyor örülök, hogy elinditottad ez a blogot, mert biztosan sokan vagyunk itt Becsben/Ausztriaban, akiket erint ez a tema. Mi is most kezdjük a tajekozodast, hogy mit hogyan, hol kell intezni, milyen lehetösegek vannak a Karenz ill. Kinderbetreuungsgeld melletti munkavallalasra, tanulasra stb. Egyenlöre meg kicsit zavarosnak tünik ez az egesz, de remelhetöleg hamarosan tisztabban latunk majd.

    Mi is az elsö babankat varjuk, most a 19. hetben jarunk. A nemet eddig meg nem tudjuk, de 3 het mulva lesz az organ screening, legkesöbb ott biztosan kiderül. :-)
    Te melyik korhazba jelentkeztel be a szülesre? Mi az SMZ Ost-ba megyünk majd.
    Kivancsian varom az AK-s infokat es örülnek a folyamatos kapcsolattartasnak!

    Szep napot!

    Üdv.,
    Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Timi,

      Gratulálok Nektek! :) Remélem akkor hasznosnak fogod találni Te is az oldalt. :) Szeretnék írni a korábbi tapasztalataimról, mert egy kicsit későn kezdtem írni a blogot, holnap lesz a babám 29. hetes. :)

      Én a Rudolfstiftungot választottam. A nőgyógyászom is a 3. kerületben van, úgyhogy logikusnak tűnt, nem mellesleg meg szuper a kórház, mint egy wellness szálló. :) Az SMZ Ost-ot nem ismerem. Milyen tapasztalataid vannak onnan?

      A nemet illetően nekem 3-szor mondtak 2 félét, a legutóbbi szerint kisfiú, de aztán nehogy meglepi érjen minket is a végén. :)

      Mindenképp tartsuk a kapcsolatot, és várom, hogy kivel ajándékoz meg Titeket a sors. :)

      Szép napot!

      Helga

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  5. Sziasztok. Mi kicsit messzebb elunk, Stegersbachban. A 2. Lurkoval vagyok varandos,majusban fog erkezni. A lanyom meg magyaro-n szuletett. En mindenkepp korhazban fogok szulni, nem vagyok hive az ambulans szulesnek. A lanyommal 9 orat vajudtam, a vegen doki segitette kitolni mert mar nem ereztem fajasokat. Emellett szep sulya is volt igy a gatmetszes ellenere foltoztak sok helyen. Jo volt 3 napig a korhazban, mert friss sebbel egyszerubb ott,mint otthon. A babaval is segitetettek barmi kerdesem akadt.. Mivel itt nincs vedono akit lehetne utana keresni ugy erzem, hiaba mar a 2. Babank lesz,biztis lesz kerdesem boven. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Gratulálok a gyerekekhez, remélem sok hasznos információt fogsz tudni olvasni. Itt teljesen más minden, de az én tapasztalataim szerint mindenki segítőkész, aranyos. Van az oldalon most mar par anyukank, akik szivesen osztjak meg, hogy min mentek keresztül. Meg természetesen en is, hiszen ez a blog célja. :)

      Hanyadik hétben vagy? Tudjátok már a nemét?

      Várjuk Tőled is a beszámolókat!:)

      Helga

      Törlés